Some of you have probably already noticed: a few months ago I changed the system of contribution payments. (Or better to say, Patreon offered me the possibility to do so.)
It used to be that a new patron was charged once upon joining and then on the 1st of the following month. For example, if you joined on June 29, you paid money on both June 29 and July 1 (and then August 1, September 1 and so on).
This system gave me some "bonus money" but was unfair to members and difficult to understand.
Under the new system, payments are due upon joining and then on a monthly basis. For example, someone who joins on June 12 pays once on that day and then on July 12, August 12 and so on.
This change is interesting for new members, but also for patrons who now and then take a break for a few months and then come back.
Due to many new members, many very loyal "old" members and some really generous dues increases, things have evened out financially for me in the meantime.
You are awesome, guys! ^^
--------------------------------------------
Bestimmt haben es einige von euch schon bemerkt: Vor einigen Monaten habe ich das System der Beitragszahlungen geändert. (Oder besser gesagt, Patreon hat mir die Möglichkeit geboten, das zu tun.)
Früher wurde die Beitragszahlung einem neuen Patron einmal beim Beitritt und dann am 1. des Folgemonats berechnet. Wenn du zum Beispiel am 29. Juni beigetreten bist, hast du sowohl am 29. Juni als auch am 1. Juli Geld bezahlt (und dann am 1. August, 1. September und so weiter).
Dieses System brachte mir zwar einen gewissen "Bonus", war aber unfair gegenüber den Mitgliedern und schwer nachvollziehbar.
Nach dem neuen System werden die Zahlungen beim Beitritt und dann monatlich fällig. Wer zum Beispiel am 12. Juni beitritt, zahlt einmal an diesem Tag, dann am 12. Juli, am 12. August und so weiter.
Diese Änderung ist für neue Mitglieder, aber auch für Patrons die hin und wieder mal für ein paar Monate pausieren und anschließend wiederkommen interessant.
Dank vieler neuer Mitglieder, vieler sehr treuer "alter" Mitglieder und einiger wirklich großzügiger Beitragserhöhungen hat sich die Umstellung für mich inzwischen finanziell ausgeglichen.
Ihr seid großartig, Leute! ^^
Fumé
2023-05-05 05:15:18 +0000 UTC